vrijdag 27 mei 2016

Ik heb iets vets: horror in 360 graden!

Dacht ik even heerlijk te genieten van mijn verdiende uurtje vrijheid voor het slapen gaan, tagt een vriendin me in iets waarvan ik direct mijn slaap verlies. Een 360° horror video over een slapende vrouw die bezoek krijgt van een geest. Pauline, als je dit ziet, dankjewel! Ik heb nu basically elke 360° horror video van Youtube wel gezien. Velen waren echt slecht, maar deze top 3 is het waard om te kijken. Echt een aparte ervaring. Ben je al bekend met 360° video’s, dan hoef ik je niets uit te leggen. Weet je niet waar ik het over heb? Dan gaan we nu wat leuks doen.

Voordat we beginnen moeten we eerst dit lijstje afstrepen. 
❐ Je zit nu op een smartphone
❐ Je hebt headphones in en het volume maximaal
❐ Je hebt de Youtube app gedownload
❐ Het is avond/nacht en zo niet, dan maak je je kamer donker 

Je kunt de video's ook bekijken via de computer en dan je muis gebruiken, maar dan mis je het hele effect. Via de Youtube app kun je namelijk daadwerkelijk 360° om je heen kijken door je smartphone mee te laten bewegen. Er gebeurt van alles om je heen. Handig is om je kwaliteit zo hoog mogelijk te zetten, mits je internet dit toelaat. Als de video halverwege gaat laden, vermoord je het magische moment als het ware. Zonde. Oke, nu mijn top 3..

Tijd voor maximale horror. Oh, en vergeet niet om je heen te kijken.



De bloederige 'Inside the Chamber of Horrors' waarin je je omgeving scherp in de gaten moet houden.









Een vreemde die je huis binnendringt, met een eng masker en een stevige hammer. Een ieders nachtmerrie in de video 'Hide and seek'.  









En natuurlijk de klassieke 'Paranormal Activity Seance' met tieners die besluiten om contact te leggen met de dodenwereld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten