zondag 1 mei 2016

Gillen met Sihem

Eindelijk, na jaren lang het voornemen te hebben gehad om ‘iets te doen met schrijven’, begin ik vandaag mijn blog. In de loop der jaren hebben mensen me aan mijn mouw getrokken. Soms liefjes, soms hardhandig, maar allemaal met de motiverende woorden om het verhaal in mijn hoofd een plek te geven. Eentje waar iedereen het kan lezen. Met ‘Gil met me’ wil ik een stukje van mezelf laten zien, maar ook van wat ik zie in de wereld en wat ons bezig houdt. In 40 blogposts, ongeveer 5 weken lang, neem ik jullie mee naar the dark side. Wees niet bang. Ik ga niet alleen verhalen schrijven waar je nachtenlang van wakker ligt. Soms kan horror heel subtiel zijn, in dit geval dan.


Bekentenis
Want meestal is horror helemaal niet subtiel. Sterker nog, het bloed wordt haast in je gezicht gesmeerd. Aan welke film denk jij gelijk als je horror hoort? Als we allebei in koor ‘Saw’ zeggen, dan zijn we lotgenoten. Ik heb serieus alleen maar het stukje gezien waarin de botte kettingzaag in het verse beenvlees zonk. That's it. Ik ga niet meer verder kijken. Ik moet gelijk iets opbiechten. Ik durf eigenlijk helemaal geen horror te kijken. Toch dwing ik mezelf het te zien. Volgens mij is het de adrenaline die ik ervan krijg. Het voelt goed om je angsten te overwinnen, maar na een tijdje word ik echt licht in mijn hoofd en dan gaan de lichten uit. Is dit wat ze dark side noemen?

Blog thema
Naast de genre en mijn persoonlijke horrorverhalen, ga ik ook schrijven over de bruikbaarheid van de gevoelens die opgeroepen worden bij het zien van horror. De angst, leedvermaak, verdriet, empathie en woede kunnen bepaalde positieve gevolgen hebben, bijvoorbeeld het willen helpen of je sterk verzetten tegen iets. Dit maakt het gebruik van grijze emoties in reclame best interessant. Op de pagina BLOG THEMA leg ik gedetailleerder uit wat de nadruk van mijn blog is.

Het startsein
Im pretty excited. Ik ben zo benieuwd waar deze blog me gaat leiden. Weet dat dit een jarenlange droom is die ik nu eindelijk ga waarmaken. Ik ben nu echt ready. Vanaf nu zal ik elke dag een blog posten. Ik ga mijn pennen, hakbijlen en messen slijpen. Het is tijd om deze horror te beginnen.

Wil je meer over me weten dan alleen mijn naam? Lees BLOG SCHRIJFSTER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten