dinsdag 10 mei 2016

Mama’s monster: 10 streken die ik als kind uithaalde

Hebben jullie ook weleens dat je moeder aan tafel in geuren en kleuren vertelt wat je vroeger allemaal hebt uitgespookt? Ik kan soms niet geloven dat ik dit allemaal als peuter of kleuter heb gedaan. Zeker niet met ouders zoals de mijne, die me altijd nauwlettend in de gaten hielden. Toch wist ik soms aan hun aandacht te ontkomen en deed ik dingen waar mijn moeder nu nog steeds nachtmerries van krijgt. Ik heb een top 10 gemaakt van mijn streken. What a lovely kid I was..

1 - De afstandbediening van tien hoog door het raam gegooid en iemand daarmee bijna een kopje kleiner gemaakt.

2 - Ik heb een oorstokje weten te bemachtigen en deze zo diep mogelijk in mijn oor gestopt.

3 - Onder een nog niet helemaal in elkaar gezette hoogslaper gespeeld en ervoor gezorgd dat het massief houten bedbodem op mijn enkel viel. Mijn enkel brak.

4 - Het haakje van de balkondeur eraf gehaald en de deur dicht getikt waardoor mama buitengesloten zat op een balkon, tien hoog. De deur is niet van buiten te openen en papa kwam pas laat in de avond thuis van werk.

5 - De bagagedrager van een vriendinnetje vastgehouden tijdens het skeeleren en toen ik viel, niet gedacht dat ik misschien moest loslaten. Ik bleef zeker een minuut met mijn knieën over het asfalt schaven en kon een maand niet fatsoenlijk meer douchen of een broek aandoen.

6 - De zware deur van het flatgebouw waar we destijds woonden dichtgegooid terwijl de vingers van mijn jongste zusje er nog tussen zaten. Ze verloor haar nagels.

7 - Midden in een hectische verhuizing heb ik een tube secondelijm proberen open te maken met mijn tanden en toen waren mijn tanden aan elkaar geplakt.

8 - Ik heb slokjes genomen van mama’s parfum.

9 - Ik weet niet wat me bezielde maar ik dook graag in de bosjes opzoek naar spinnen om ze zo op mijn armen te laten kruipen en mijn buurgenootjes aan het huilen te maken.

10 - Toen de vader van mijn vriendin haar naar binnen riep voor het eten, had ik een prachtig plan om weg te rennen. Ik nam haar mee naar mijn basisschool die zeker 20 minuten van ons vandaan was. Een paar uur lang hebben beiden ouders ons gezocht, denkend aan de meest erge scenario's. Intussen zaten we gezellig op het schoolplein te kletsen. 

Conclusie: van de drie dochters die mijn ouders kregen, was ik het monstertje. 

1 opmerking: